OBCHODNÍ PODMÍNKY
společnosti Infina company s.r.o.,
IČO: 06904424, se sídlem Pražákova 1008/69, Štýřice, 639 00 Brno,
zapsané v OR vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 105037
(dále jen „Obchodní podmínky“)
1. Úvodní ustanovení
- Obchodní podmínky jsou ve smyslu ustanovení § 1751 OZ nedílnou součástí každé Smlouvy
a podrobně upravují práva a povinnosti mezi Provozovatelem a Uživatelem při užívání Aplikace ze strany Uživatele. - Užití obchodních podmínek Uživatele je vyloučeno.
- Uživatel souhlasem s Obchodními podmínkami potvrzuje, že je podnikající osoba, která vystupuje ve vztahu k Provozovateli v souvislosti se svojí podnikatelskou činností,
a současně bere na vědomí, že mu z tohoto důvodu nepřísluší práva spotřebitele ve smyslu OZ. - Provozovatel a Uživatel mohou být dále společně označováni jako „smluvní strany“ a každý z nich samostatně jako „smluvní strana“.
2. Definice
- Následující pojmy a výrazy uvozené velkým písmem mají význam, který se jim připisuje v tomto článku 2. Obchodních podmínek:
- Aplikace je softwarová aplikace s názvem „OREXA“, vyvinutá Provozovatelem zejména pro ulehčení práce se zákazníky či kolegy, dostupná na Internetové adrese. Provozovatel je autorem a výhradním držitelem veškerých majetkových práv k Aplikaci.
- E-mail je e-mailová adresa Uživatele, kterou Uživatel zadal do registračního formuláře při vytváření Uživatelského účtu.
- Internetová adresa je internetová adresa „*.orexa.cz“.
- Nařízení GDPR je nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2016/679 ze dne 27. 4. 2016, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) účinné od 25. 5. 2018.
- Obsah jsou informace, údaje, data či jiný obsah, které Uživatel prostřednictvím Aplikace, resp. svého Uživatelského účtu, šířil, uvedl, zobrazoval či uložil.
- Odměna je odměna za užívání Aplikace dle jednotlivých balíčků + DPH za Zúčtovací měsíc.
- OZ je zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
- Platební karta je platební karta, kterou Uživatel zadal při vytváření Uživatelského účtu pro automatické opakované platby Odměny.
- Provozovatel je společnost Infina company s.r.o., IČO: 06904424, se sídlem Pražákova 1008/69, Štýřice, 639 00 Brno, zapsaná v OR vedeném Krajským soudem v Brně, oddíl C, vložka 105037.
- Smlouva je smlouva uzavřena mezi Provozovatelem a Uživatelem v souladu s Obchodními podmínkami, na základě které je Uživatel oprávněn užívat Aplikaci.
- Uživatel je každá fyzická osoba, která za účelem užívání Aplikace uzavřela s Provozovatelem Smlouvu v souladu s Obchodními podmínkami.
- Uživatelský účet je účet s vlastními přístupovými údaji vytvořený Uživatelem za účelem užívání Aplikace.
- Zúčtovací měsíc je každý započatý měsíc užívání Aplikace ze strany Uživatele, za který je Uživatel povinen hradit Provozovateli Odměnu.
3. Předmět Smlouvy
- Provozovatel Smlouvou poskytuje Uživateli nevýhradní oprávnění k užívání Aplikace v rozsahu a způsobem definovaném níže a Uživatel se zavazuje platit za poskytnutí tohoto oprávnění Odměnu a dodržovat další povinnosti stanovené Obchodními podmínkami.
- Uživatel bere na vědomí, že Provozovatel není povinen uzavřít Smlouvu, a to zejména s osobou, která dříve porušila Smlouvu, resp. Obchodní podmínky.
4. Způsob uzavření Smlouvy a Uživatelský účet
- Smlouva se uzavírá úspěšnou registrací Uživatele prostřednictvím portálu Provozovatele na Internetové adrese, tj. vytvořením Uživatelského účtu.
- Pro vytvoření Uživatelského účtu je nutné, aby Uživatel:
- úplně a pravdivě vyplnil veškeré údaje, které Provozovatel v registračním formuláři označil jako povinné;
- zadal údaje o Platební kartě pro účely platby Odměny;
- souhlasil s Obchodními podmínkami zatržením příslušné volby na registračním formuláři.
- úplně a pravdivě vyplnil veškeré údaje, které Provozovatel v registračním formuláři označil jako povinné;
- Přístupovými údaji Uživatelského účtu je E-mail a heslo, které si Uživatel při registraci zvolil.
- K vytvoření Uživatelského účtu, tj. k uzavření Smlouvy, dochází okamžikem odeslání registračního formuláře a doručením potvrzení o registraci ze strany Provozovatele na E-mail. Od tohoto okamžiku je Uživateli umožněno užívání Aplikace.
5. Užívaní Aplikace
- Uživatel není oprávněn užívat Aplikaci k jakýmkoli účelům odporujícím Obchodním podmínkám nebo obecně závazným právním předpisům. Zejména je Uživateli zakázáno:
- užívat Aplikaci způsobem, který může narušit, omezit nebo jinak zasáhnout do práv duševního vlastnictví Provozovatele nebo třetích osob;
- užívat Aplikaci způsobem, který může poškodit, znemožnit, přetížit nebo zhoršit funkci serverů provozovaných Provozovatelem nebo jiného provozního vybavení Provozovatele;
- užívat Aplikaci způsobem, který může rušit užívání Aplikace třetími osobami;
- mít v Aplikaci Obsah, který by poškozoval práva a chráněné zájmy Provozovatele či třetích osob nebo který by byl v rozporu s dobrými mravy (tj. zejména nenávistné projevy, pornografii, projevy podněcující k násilí či potlačování základních lidských práv a svobod apod.);
- užívat Aplikaci k nezákonným činnostem.
- užívat Aplikaci způsobem, který může narušit, omezit nebo jinak zasáhnout do práv duševního vlastnictví Provozovatele nebo třetích osob;
- Uživatel je povinen neprodleně oznámit Provozovateli jakékoliv změny údajů, které uvedl při vytvoření Uživatelského účtu.
- Uživatel se zavazuje chránit své přístupové údaje k Uživatelskému účtu, zejména se zavazuje, že je nesdělí či jinak nezpřístupní třetí osobě a neumožní ji ani přístup k Uživatelskému účtu. Pokud Uživatel zjistí zneužití svých přihlašovacích údajů třetí osobou, bezodkladně to sdělí Provozovateli, který je oprávněn v takovém případě přihlašovací údaje zablokovat a vystavit Uživateli nové.
- Uživatel se zavazuje, že Uživatelský účet bude užívat výhradně sám a neposkytne jej k užívání třetí osobě. Bez vědomí a souhlasu Provozovatele nesmí Uživatel přenést Uživatelský účet na jinou osobu.
- Případné poruchy, nesrovnalosti či chyby v Aplikaci je Uživatel povinen neprodleně oznámit Provozovateli, a to buď přes E-mail nebo telefonicky.
- Pokud Uživatel Obsah (nebo jeho část) sdílí s jinými osobami (např. tím, že s těmito osobami řeší společný projekt), souhlasí s tím, že všichni, se kterými je daný Obsah sdílen, jej mohou zdarma používat, ukládat, zaznamenávat, rozmnožovat, přenášet, zobrazovat a komunikovat. Uživatel bere na vědomí a souhlasí s tím, že pokud vloží Obsah (nebo jeho část) do projektu, který založil a vlastní jiný Uživatel, tak mu může tento Uživatel daný Obsah kdykoliv smazat, znepřístupnit nebo zablokovat.
- Uživatel bere na vědomí, že může dojít k dočasnému omezení či přerušení dostupnosti Aplikace, a to především z důvodu update/upgrade/údržby Aplikace (vždy mimo běžnou pracovní dobu od 8:00 do 17:00 SEČ a po předchozím upozornění ze strany Provozovatele) nebo vyšší moci. Vyšší mocí se rozumí pro účely Obchodních podmínek mimo jiné:
- Provozovatelem nezaviněný výpadek elektrické energie nebo konektivity; nebo
- omezení funkcí Aplikace nebo nedostupnost Aplikace z důvodů nefunkčnosti služeb poskytovaných třetími osobami.
- Provozovatel nijak nezaručuje, že funkce Aplikace budou vyhovovat požadavkům Uživatele. Uživatel přebírá plnou odpovědnost a riziko za výběr Aplikace, a za výsledky, které s Aplikací dosáhne.
6. Další práva a povinnosti smluvních stran
- Provozovatel se zavazuje zálohovat Obsah v každodenním intervalu.
- V případě, že dojde k technickému výpadku provozu serveru Aplikace, je Provozovatel povinen vyvinout maximální úsilí, aby v co nejkratším možném termínu zajistil zprovoznění Aplikace. Provozovatel o výpadku serveru informuje Uživatele přes E-mail v případě, že výpadek přesáhne dobu 3 hodin.
- Smluvní strany se dohodly, že Provozovatel nenese odpovědnost za jakoukoliv újmu (včetně ušlého zisku), která by vznikla v důsledku užívání Aplikace nebo z důvodu omezení či přerušení její dostupnosti a Uživatel se pro tyto případy vzdává veškerých svých práv na náhradu takové újmy.
- Smluvní strany se dohodly, že Provozovatel nenese odpovědnost za Obsah. Za Obsah odpovídá výlučně Uživatel. V případě, že v souvislosti s Obsahem bude vůči Provozovateli důvodně uplatňovat práva jakákoli třetí osoba, je Provozovatel oprávněn neprodleně takový Obsah odstranit.
7. Platební podmínky
- Uživatel je povinen hradit Provozovateli Odměnu za každý Zúčtovací měsíc s výjimkou prvního Zúčtovacího týdne, který je bezplatný.
- První Zúčtovací měsíc počíná dnem, ve kterém došlo k uzavření Smlouvy s tím, že počátek každého dalšího Zúčtovacího měsíce se s tímto dnem číselně shoduje. V případě obnovy Uživatelského účtu dle odst. 8.1 písm. d) Obchodních podmínek, počíná Zúčtovací měsíc dnem, ve kterém došlo k této obnově s tím, že počátek každého dalšího Zúčtovacího měsíce se s tímto dnem číselně shoduje.
- Uživatel souhlasí s tím, aby mu byla Odměna automaticky (tj. bez nutnosti zadávání dalších údajů ze strany Uživatele) opakovaně v měsíčních intervalech (vždy k prvnímu dni Zúčtovacího měsíce) strhávána z účtu, ke kterému se váže Platební karta. Platební karta musí být platná.
- Uživatel souhlasí s použitím a zasíláním daňových dokladů v elektronické podobě. Elektronicky zaslané daňové doklady splňují veškeré náležitosti dle platných právních předpisů.
- V případě, že Aplikace bude Uživateli prokazatelně nedostupná v rámci Zúčtovacího měsíce, v součtu více než 48 hodin, je Uživatel oprávněn požadovat po Provozovateli slevu, která se stanoví následujícím způsobem:
- v případě, že bude Aplikace nedostupná více než 48 hodin a méně než 240 hodin, ve výši 50 % ze zaplacené Odměny za daný Zúčtovací měsíc;
- v případě, že bude Aplikace nedostupná více než 240 hodin, ve výši 100 % ze zaplacené odměny za daný Zúčtovací měsíc.
Do doby nedostupnosti Aplikace dle tohoto odstavce Obchodních podmínek se nezapočítává doba dle odst. 5.7 Obchodních podmínek.
- v případě, že bude Aplikace nedostupná více než 48 hodin a méně než 240 hodin, ve výši 50 % ze zaplacené Odměny za daný Zúčtovací měsíc;
8. Deaktivace a obnova Uživatelského účtu, zrušení Uživatelského účtu a zánik Smlouvy
- Deaktivace a obnova Uživatelského účtu se řídí následujícími pravidly:
- Uživatel může kdykoliv deaktivovat Uživatelský účet prostřednictvím uživatelského rozhraní Aplikace.
- Uživatelský účet může být Provozovatelem deaktivován v případě, že Uživatel poruší platební podmínky dle článku 7. Obchodních podmínek, tj. neuhradí Odměnu za příslušný Zúčtovací měsíc.
- Uživatelský účet může být Provozovatelem deaktivován v případě, že Uživatel projeví nesouhlas s novým zněním Obchodních podmínek dle odst. 11.2 Obchodních podmínek.
- Uživatelský účet může být Uživatelem obnoven ve lhůtě 12 měsíců od jeho deaktivace. Podmínkou pro obnovení Uživatelského účtu je úhrada příslušné Odměny a případný souhlas s novým zněním Obchodních podmínek.
- Provozovatel uchovává poslední zálohu Obsahu po dobu 12 měsíců od deaktivace Uživatelského účtu.
- Uživatel není povinen hradit Provozovateli Odměnu po dobu, po kterou je Uživatelský účet deaktivován.
- Zaplacená Odměna za Zúčtovací měsíc, ve kterém došlo k deaktivaci Uživatelského účtu z kteréhokoliv z výše uvedených důvodů, se nevrací.
- Uživatel může kdykoliv deaktivovat Uživatelský účet prostřednictvím uživatelského rozhraní Aplikace.
- Zrušení uživatelského účtu se řídí následujícími pravidly:
- Uživatel může kdykoliv zrušit Uživatelský účet prostřednictvím uživatelského rozhraní Aplikace.
- Uživatelský účet může být Provozovatelem zrušen v případě, že Provozovatel Uživatele písmeně upozorní na jeho porušení povinnosti dle Obchodních podmínek a stanoví mu lhůtu k nápravě a Uživatel tuto nápravu v dané lhůtě neprovede.
- V případě, že Uživatel poruší kteroukoliv povinnost dle odst. 5.1 Obchodních podmínek, může Provozovatel okamžitě zrušit Uživatelský účet i bez předchozí výzvy k nápravě.
- Uživatelský účet je automaticky zrušen uplynutím 12 měsíců od jeho deaktivace.
- V případě zrušení Uživatelského účtu z jakéhokoliv důvodu, dojde k nenávratnému smazání Obsahu, s čímž Uživatel výslovně souhlasí a tento souhlas je rozhodnutím Uživatele, jakožto správce osobních údajů.
- Zaplacená Odměna za Zúčtovací měsíc, ve kterém došlo ke zrušení Uživatelského účtu z kteréhokoliv z výše uvedených důvodů, se nevrací.
- Smlouva je uzavřena na dobu neurčitou a zaniká v případě zrušení Uživatelského účtu.
9. Změny Obchodních podmínek
- Provozovatel je oprávněn jednostranně změnit Obchodní podmínky. O této změně je Provozovatel povinen informovat Uživatele alespoň 14 dní před nabytím účinnosti změny Obchodních podmínek, a to přes E-mail.
- Pokud Uživatel se změnou Obchodních podmínek nesouhlasí a svůj nesouhlas sdělí Provozovateli nejpozději do nabytí účinnosti takové změny Obchodních podmínek přes E-mail, je pro Uživatele závazné dosavadní znění Obchodních podmínek. Uživatel bere na vědomí, že v případě, že projeví svůj nesouhlas se změnou Obchodních podmínek, může být Uživatelský účet deaktivován.
- Pokud Uživatel svůj nesouhlas se změnou Obchodních podmínek Provozovateli nesdělí do nabytí účinnosti této změny Obchodních podmínek, je pro Uživatele závazné nové znění Obchodních podmínek.
10. Závěrečná ustanovení
- Provozovatel je oprávněn vést veškerou komunikaci s Uživatelem prostřednictvím elektronické pošty zaslané na E-mail a za jehož správnost Uživatel odpovídá.
- Smluvní strany prohlašují, že žádná z nich se nepovažuje za slabší stranu, ať již v rámci závazků založených Smlouvou, nebo v rámci postupu, který vedl k jejímu uzavření, ani pokud jde o obsah Smlouvy.
- Uživatel prohlašuje, že si Obchodní podmínky řádně přečetl, jejich obsahu porozuměl a význam veškerých ustanovení a doložek mu byl dostatečně vysvětlen, a že je v plném rozsahu a bez výhrad přijímá, což stvrzuje odesláním vyplněného registračního formuláře dle odst. 4.4 Obchodních podmínek. Uživatel dále prohlašuje, že Obchodní podmínky neobsahují žádnou doložku či ustanovení, které by byly pro Uživatele nesrozumitelné nebo zvlášť nevýhodné nebo které by nemohl rozumně očekávat ve smyslu ustanovení § 1753 a § 1800 občanského zákoníku.
- Smluvní strany sjednávají, že rozhodným právem je právní řád České republiky.
- Jakékoli spory mezi smluvními stranami vyplývající ze Smlouvy nebo vzniklé v souvislosti s ní budou řešeny nejprve smírně. Nepodaří-li se smírného řešení dosáhnout do jednoho měsíce ode dne, kdy některá ze smluvních stran druhé smluvní straně oznámí své přesvědčení o existenci sporu nebo svůj návrh na jeho řešení, bude spor rozhodnut na návrh kterékoli smluvní strany věcně příslušným českým obecným soudem, s tím, že místní příslušnost bude určena dle sídla Provozovatele.
- Případná neplatnost některého ujednání Obchodních podmínek, které lze od ostatního obsahu Smlouvy oddělit, nemá vliv na platnost jejích ostatních ustanovení. Smluvní strany se v tomto případě zavazují poskytnout si vzájemnou součinnost k uzavření dodatku ke Smlouvě, kde bude neplatná část Smlouvy nahrazena novým ujednáním, a to ve lhůtě do jednoho měsíce poté, co tato potřeba vyvstane.
Obchodní podmínky jsou platné a účinné ode dne 1. 1. 2024.